Nasz Blog
W kategorii Efektywne linkowanieJak zdobyć wiele linków na raz i bez wysyłku?
Data publikacji: 10.10.2022
Linkowanie to zwykle proces bardzo złożony i czasochłonny, ale co w przypadku gdy chcemy w szybkim tempie zdobyć więcej linków? Jest kilka sposobów i o nich niżej.
Własne zaplecze SEO
Jeśli zbudowałeś własne zaplecze SEO, to problem masz z głowy. Wystarczy zamieścić odpowiednie linki na własnych stronach i już. Ale większość osób pozycjonujących własne strony nie ma zbudowanego zaplecza. Budowanie zaplecza wymaga przecież czasu, wysiłku i pieniędzy. W przypadku nieposiadania własnego zaplecza może się przydać następny z wymienionych sposobów.
Dodanie linków do całej grupy stron
Dodawanie do całych grup stron jest popularne już od co najmniej dekady. Na czym polega? Już tłumaczę.
Najpierw trzeba sobie uzmysłowić, że co najmniej od kilkunastu lat istniały płatne katalogi stron. Wybranym sposobem płatności (np. SMS premium, wpłata na konto, PayPal) można było zakupić kod, który umożliwiał zamieszczenie wpisu w katalogu czy w serwisie z artykułami, ogłoszeniami lub na stronie w dowolnie innej formie. Ale to nie było ani wygodne, ani szybkie. Wymagało to wejścia na formularz dodawania, osobnego dokonania płatności, wypełnienia formularza - i tak za każdym razem na każdej stronie. To generowało sporo niepotrzebnej pracy - strata czasu. Właśnie z tego powodu wymyślono sprytnie multikod. Użytkownik płaci raz, otrzymuje jeden kod i tym kodem może dodać wpisy z linkami do wielu stron - stąd też nazwa "multikod". Wymyślono też automatyczne dodawarki, żeby jeszcze bardziej oszczędzić czas na dodawaniu wpisów z linkami. Często można było kupić kod z dostępem do dodawarki i wypełniając jeden formularz cieszyć się w kilka minut z dziesiątek, a nawet setek linków (podobnie jest obecnie w naszym sklepie SEO topx.pl). A nawet, jeśli zakup multikodu był w ofercie bez dostępu do dedykowanej dodawarki, to opcja korzystania z multikodów była dostępna w wielu komercyjnych programach, przykładowo w niegdyś popularnym programie DonLinkage - po wypełnieniu projektu i podaniu multikodu można było cieszyć się linkami, zajmowało to zwykle nie więcej niż kilka minut.
Dodawarki
W poprzednim akapicie wspomniałem dodawarki, które mogły służyć do korzystania z multikodów. Ale dodawarki mają też funkcje zamieszczania linków za darmo na wielu stronach typu fora dyskusyjne, blogi, portale, darmowe katalogi stron, księgi gości, web2.0 itd. Wystarczy w dodawarce wypełnić projekt, a program automatycznie zajmie się publikowaniem linków i ich raportowaniem.
Niektóre z dostępnych i niedostępnych już dodawarek:
- DonLinkage
- OmniAdd
- GSA Search Engine Ranker
- xRumer
- SuperMini
- xNeoLinks
- ScrapeBox
- SickSubmitter
- Publiker
- SeoAdder
Kiedyś korzystanie z dodawarek było skutecznym sposobem na pozycjonowanie. Nie było potrzebne żadne doświadczenie. Wystarczyło kupić dodawarkę i nastawić się na jak największą ilość zdobywanych linków, by szybować ładnie w górę wyników wyszukiwania Google. Od 2014 roku to się zmieniło po aktualizacji algorytmu w Google, wiele osób odeszło od dodawarek, inni korzystają z nich cały czas, choć w bardziej zmodyfikowany sposób.
SWL
Korzystając z SWL można bardzo szybko zdobyć linki. Za małą cenę można dostać linki różnej jakości, niekoniecznie takie, które pomogą. Stąd rekomenduje się, żeby linki z SWL były linkami uzupełniającymi profil linków, a nie tworzącymi główny trzon. Ale w przypadku konieczności szybkiego zdobycia linków będzie jak znalazł, szczególnie jeśli wyżej wymienione metody nie wchodzą w grę z jakiegoś powodu. Przykładem SWL jest linktak.pl - to system działający od 2017 roku, skupiający sporą ilość wydawców.
Podsumowanie
Jaką metodę wybrać na szybkie publikowanie linków? Na pewno dobrze jest zainwestować w wartościowe zaplecze SEO. Warto też korzystać ze sklepów oferujących multikody. Dodawarki i SWL to nieco bardziej skomplikowana sztuka, ale warta przetestowania, bo pomaga być o krok przed konkurencją!
Pamiętaj, że kupowanie linków przekazujących rank jest zawsze sprzeczne ze wskazówkami Google i może być powodem nałożenia kary przez wyszukiwarkę. Tyczy się to nie tylko linków z publicznych systemów SWL, nie tylko automatów, nie tylko sklepów SEO z multikodami, tyczy się to też drogich, indywidualnie kupowanych linków czy artykułów z linkami.