Nasz Blog
W kategorii Aktualności SEOPerspektywy w Google - ucz się na doświadczeniach innych
Data publikacji: 17.07.2023
Ten artykuł na blogu Google opisuje nowe funkcje wyszukiwania Google, które mają na celu umożliwienie użytkownikom odkrywania różnorodnych perspektyw na dany temat. Zdaniem autora, wraz z eksplozją treści w internecie, istnieje wiele informacji do przesiewania, gdy podejmujemy decyzje. W odpowiedzi na to Google używa sztucznej inteligencji (AI) do organizowania informacji w nowy sposób i pomaga użytkownikom odkrywać to, co najlepsze w sieci.
Niestety, nie wszystkie informacje w Internecie są równie wartościowe czy dokładne. Konieczne jest stosowanie krytycznego myślenia i ocena wiarygodności źródeł. Znalezienie odpowiednich informacji w gąszczu internetowych stron może być też czasochłonne. Google niejako chce odrobić te lekcje za użytkownika zadającego konkretne pytanie do wyszukiwarki i podać mu odpowiedzi na jednej tacy.
Google wprowadza nowe funkcje wyszukiwania umożliwiające łatwe dotarcie do doświadczeń innych osób. Na przykład, gdy użytkownik wyszukuje informacje, które mogą skorzystać z doświadczeń innych, może teraz zobaczyć filtr "Perspektywy" na górze wyników wyszukiwania. Niestety opcja nie jest jeszcze dostępna w języku polskim, a przynajmniej nie miałem okazji jej zobaczyć. Po wybraniu tego filtra, użytkownik zobaczy wyłącznie długie i krótkie filmy, obrazy oraz wpisy tekstowe, które inni ludzie udostępnili na forach dyskusyjnych, stronach z pytaniami i odpowiedziami oraz platformach społecznościowych. Google będzie również pokazywać więcej informacji o twórcach tych treści, takich jak imię, zdjęcie profilowe lub informacje o popularności ich treści.
Dzięki temu użytkownicy mogą uzyskać rady i doświadczenia innych ludzi na temat różnych zagadnień. Na przykład, jeśli ktoś chce wymienić żarówkę w swoim Fordzie Mustangu, może wyszukać "jak wymienić żarówkę migacza w Fordzie Mustang" i skorzystać z filtru "Perspektywy", który pokaże wyniki z poradami i historiami innych ludzi, wideo lub komentarzami na forum.
Oprócz tego Google wprowadza ulepszenia w sposobie rankingu wyników wyszukiwania, kładąc większy nacisk na treści z unikalną wiedzą i doświadczeniem. System rankingu treści został zaktualizowany, aby pokazywać więcej treści tworzonych dla użytkowników, a nie tylko dla zdobycia kliknięć. W najbliższych miesiącach planowane jest kolejne ulepszenie tego systemu, aby bardziej dokładnie rozumieć treści tworzone z osobistego lub ekspertowego punktu widzenia i lepiej je oceniać w wynikach wyszukiwania.
Google również poprawia ranking treści recenzji, na przykład stron internetowych, które recenzują firmy lub miejsca, przykładając większą wagę do jakości i oryginalności informacji. Użytkownicy zobaczą więcej stron opartych na osobistych doświadczeniach lub stworzonych przez osoby z głęboką wiedzą na dany temat. Google nadal kładzie nacisk na jakość informacji, takie jak autorytet, wiedza i wiarygodność, aby użytkownicy mogli polegać na znalezionych przez nich informacjach.
Google jest zdeterminowany, aby umożliwić użytkownikom odkrywanie mądrości i doświadczenia ludzi z całego świata. Wprowadzając nowe udoskonalenia w wyszukiwarce, Google będzie nadal pomagać w odnajdywaniu i eksplorowaniu treści innych osób, niezależnie od tego, czy są to krótkie filmy, obszerne artykuły czy cokolwiek innego.
Niestety w praktyce nie wygląda to już tak różowo. Powiedzmy, że są to ideały, do których Google chce dążyć. Widać wysoko w wynikach wyszukiwania słabe informacje, które znajdują się tam tylko dlatego, że użytkownik/domena wcześniej zdobyła autorytet. Byle treść ze słowami kluczowymi wybija się ponad treści, które mają naprawdę dobre informacje. Ale trzymamy kciuki.