Nasz Blog
W kategorii Efektywne linkowanieJak samemu zrobić pozycjonowanie strony?
Data publikacji: 15.08.2022
Chciałbyś pozycjonować stronę sam? Czemu nie. Pozycjonowanie we własnym zakresie jest przede wszystkim tanie, ale wymaga sporego nakładu czasu - szczególnie na początku.
Mówiąc o nauce pozycjonowania mamy tak naprawdę na myśli takie elementy jak:
- dobór słów kluczowych
- audyt SEO
- optymalizacja
- rozbudowa contentu
- link building
Poznaj Google
Na początek zapoznaj się z wyszukiwarką Google. To w niej chcesz przecież brylować. Dowiedz się jak działa wyszukiwarka Google. Materiałów jest dużo, spora dawka wiedzy dostępna jest pod linkiem: https://support.google.com/webmasters/answer/70897?hl=pl
Gdzie jeszcze szukać informacji o tym, jak działa Google? Na początek wiedza dostarczona na wymienionej stronie zupełnie Ci wystarczy. Później przyjdzie czas na testowanie, czytanie.
Zweryfikuj stronę w Google Search Console
Google Search Console to podstawowe narzędzie przy pozycjonowaniu strony. Bez GSC nawet się nie wygłupiaj :)
Załóż statystyki np. Google Analytics
Statystyki są dostępne w GSC, ale dotyczą one tylko przejść użytkowników z wyszukiwarki Google i ewentualnie innych kanałów dystrybucji treści jak Google Discover. Aby dowiedzieć się więcej o odwiedzinach Twojej strony, Google Analytics będzie bardzo pomocne.
Jak umieścić stronę w wyszukiwarce Google?
Rozwiązanie tej kwestii znajdziesz również w materiałach udostępnionych przez Google:
https://support.google.com/webmasters/answer/34397?hl=pl
https://support.google.com/webmasters/answer/6259634?hl=pl
Później oczywiście pojawiają się problemy dotyczące indeksacji stron, indeksacji linków itd. Ale to nie jest sprawa dla początkujących 🙂
Wybór słów kluczowych
Korzystaj z narzędzi Google. Sama wyszukiwarka jest świetnym źródłem wiedzy o słowach kluczowych. Wpisując oczywiste frazy patrz na takie elementy wyszukiwarki Google jak:
Podobne Pytania
Podobne wyszukiwania
Zaglądaj też na Google Trends, do Planera Słów kluczowych w Google Ads. Masz też narzędzia takie jak Semstorm, Senuto. Jest tego sporo. Szukaj też po prostu informacji w serwisach i blogach SEO.
Jak optymalizować stronę pod kątem wyszukiwarek?
Tu również odsyłam do poradnika od Google: https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=pl Po zapoznaniu się z tymi informacjami będziesz wiedział co nieco o optymalizacji. Polecam również czytanie forum PiO i blogów SEO.
Warto zwrócić uwagę na umieszczanie słów kluczowych w tytule strony oraz w nagłówkach. Nieco tematu można liznąć we wpisie udostępnionym przez whitepress.pl: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/189/meta-znaczniki-podstawowa-optymalizacja-strony
Trochę wiedzy z tworzenia nagłówków znajdziesz w tym wpisie: https://www.memtor.pl/naglowki-html-h1-h2-h3-podstawy-optymalizacji-strony/
Jak linkować?
Linkowanie to jeden z najważniejszych czynników mających wpływ na wyniki wyszukiwania Google (no dobra: najważniejszy). O linkowaniu zostało napisanych już wiele poradników, wpisów, kursów etc. Co z nich wynika? Że liczy się tu przede wszystkim kreatywność. Im więcej zdobędziesz linków, których nie ma Twoja konkurencja, tym wyżej będzie wyświetlana Twoja strona. Pomogłem? Pewnie nie za bardzo 🙂 O bardziej lub mniej typowych sposobach pozyskiwania linków poczytasz na blogach o pozycjonowaniu (patrz np. planeta seo).
Możesz też bezpiecznie linkować z naszego sklepu SEO topx.pl. Mamy wiele świetnych i naprawdę tanich ofert. Służymy też pomocą w razie pytań, niejasności.
Nie zapomnij o monitorowaniu
Monitorować postępy pozycjonowania możesz za pomocą wspomnianych już narzędzi takich jak GSC czy Google Analytics. Do monitorowania możesz też użyć innych narzędzi które już zostały przeze mnie tu wspomniane: Semstorm, Senuto.
Narzędzia
Lubimy automatyzację w każdej dziedzinie życia. W SEO najbardziej 🙂
Jest mnóstwo różnych narzędzi, które pomogą między innymi w optymalizacji, w linkowaniu (jak i w prowadzeniu i budowaniu zaplecza SEO), w indeksacji linków i stron, w monitorowaniu różnych czynników. Oto krótka lista dla początkujących:
Optymalizacja
- Google Search Console
- I zestaw narzędzi opisanych już na innym blogu, nie będę się powtarzał: https://fabrykamarketingu.pl/11-narzedzi-efektywnej-analizy-strony-www/
- Darmowy SeoPrzybornik
- Screaming Frog SEO Spider Tool
Linkowanie
- Topx.pl
- DonLinkage
- WPis
- xNeoLinks
- ZennoPoster (automatyzacja nie tylko linkowania, ale wszystkich czynności wykonywanych systematycznie przez przeglądarkę)
- SWL - na przykład linktak.pl
Indeksacja
- GSC
- addurl.i4a.pl
- indeksowanie.i4a.pl
Monitoring
- Znajo.pl
- MajesticSeo.com
- Ahrefs.com
- semstorm.pl
To już koniec?
Nie, to dopiero „przedpoczątek” 🙂 Powyższe informacje i informacje na odsyłających stronach traktuj jako dobry wstęp. Później testowanie, testowanie i testowanie. Wszystko wyjdzie w praniu. W SEO wiele rzeczy zmienia się dość dynamicznie i warto trzymać rękę na pulsie 🙂