Nasz Blog
W kategorii Efektywne linkowanieJak samemu zrobić pozycjonowanie strony?
Data publikacji: 15.08.2022
Chciałbyś pozycjonować stronę sam? Czemu nie. Pozycjonowanie we własnym zakresie jest przede wszystkim tanie, ale wymaga sporego nakładu czasu - szczególnie na początku.
Mówiąc o nauce pozycjonowania mamy tak naprawdę na myśli takie elementy jak:
- dobór słów kluczowych
- audyt SEO
- optymalizacja
- rozbudowa contentu
- link building
To wszystko nie jest procesem jednorazowym. Dobre SEO wygląda tak, że po dojściu do ostatniego punktu trzeba wrócić do pierwszego, wyszukać nowe słowa kluczowe, analizować wcześniej wybrane. Tak samo z pozostałymi punktami, czyli audytem SEO, optymalizacją, budowaniem treści i linków.
Poznaj Google
Na początek zapoznaj się z wyszukiwarką Google. To w niej chcesz przecież brylować. Dowiedz się jak działa wyszukiwarka Google. Materiałów jest dużo, spora dawka wiedzy dostępna jest pod linkiem: https://support.google.com/webmasters/answer/70897?hl=pl
Gdzie jeszcze szukać informacji o tym, jak działa Google? Na początek wiedza dostarczona na wymienionej stronie zupełnie Ci wystarczy. Później przyjdzie czas na testowanie, czytanie.
Zweryfikuj stronę w Google Search Console
Google Search Console to podstawowe narzędzie przy pozycjonowaniu strony. Bez GSC nawet się nie wygłupiaj :) Google Search Console (GSC) jest tu: https://search.google.com/search-console/about
Załóż statystyki np. Google Analytics
Statystyki są dostępne w GSC, ale dotyczą one tylko przejść użytkowników z wyszukiwarki Google i ewentualnie innych kanałów dystrybucji treści jak Google Discover. Aby dowiedzieć się więcej o odwiedzinach Twojej strony, Google Analytics będzie bardzo pomocne.
Jak umieścić stronę w wyszukiwarce Google?
Rozwiązanie tej kwestii znajdziesz również w materiałach udostępnionych przez Google:
https://support.google.com/webmasters/answer/34397?hl=pl
https://support.google.com/webmasters/answer/6259634?hl=pl
Później oczywiście pojawiają się problemy dotyczące indeksacji stron, indeksacji linków itd. Ale to nie jest sprawa dla początkujących 🙂
Wybór słów kluczowych
Korzystaj z narzędzi Google. Sama wyszukiwarka jest świetnym źródłem wiedzy o słowach kluczowych. Wpisując oczywiste frazy patrz na takie elementy wyszukiwarki Google jak:
Podobne Pytania
Podobne wyszukiwania
Zaglądaj też na Google Trends, do Planera Słów kluczowych w Google Ads. Masz też narzędzia takie jak Semstorm, Senuto. Jest tego sporo. Szukaj też po prostu informacji w serwisach i blogach SEO.
Jak optymalizować stronę pod kątem wyszukiwarek?
Tu również odsyłam do poradnika od Google: https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=pl Po zapoznaniu się z tymi informacjami będziesz wiedział co nieco o optymalizacji. Polecam również czytanie forum PiO i blogów SEO.
Warto zwrócić uwagę na umieszczanie słów kluczowych w tytule strony oraz w nagłówkach. Nieco tematu można liznąć we wpisie udostępnionym przez whitepress.pl: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/189/meta-znaczniki-podstawowa-optymalizacja-strony
Trochę wiedzy z tworzenia nagłówków znajdziesz w tym wpisie: https://www.memtor.pl/naglowki-html-h1-h2-h3-podstawy-optymalizacji-strony/
Jak linkować?
Linkowanie to jeden z najważniejszych czynników mających wpływ na wyniki wyszukiwania Google (no dobra: najważniejszy). O linkowaniu zostało napisanych już wiele poradników, wpisów, kursów etc. Co z nich wynika? Że liczy się tu przede wszystkim kreatywność. Im więcej zdobędziesz linków, których nie ma Twoja konkurencja, tym wyżej będzie wyświetlana Twoja strona. Pomogłem? Pewnie nie za bardzo 🙂 O bardziej lub mniej typowych sposobach pozyskiwania linków poczytasz na blogach o pozycjonowaniu.
Możesz też bezpiecznie linkować z naszego sklepu SEO topx.pl. Mamy wiele świetnych i naprawdę tanich ofert. Służymy też pomocą w razie pytań, niejasności.
Nie zapomnij o monitorowaniu
Monitorować postępy pozycjonowania możesz za pomocą wspomnianych już narzędzi takich jak GSC czy Google Analytics. Do monitorowania możesz też użyć innych narzędzi które już zostały przeze mnie tu wspomniane: Semstorm, Senuto.
Narzędzia
Lubimy automatyzację w każdej dziedzinie życia. W SEO najbardziej 🙂
Jest mnóstwo różnych narzędzi, które pomogą między innymi w optymalizacji, w linkowaniu (jak i w prowadzeniu i budowaniu zaplecza SEO), w indeksacji linków i stron, w monitorowaniu różnych czynników. Oto krótka lista dla początkujących:
Optymalizacja
- Google Search Console
- I zestaw narzędzi opisanych już na innym blogu, nie będę się powtarzał: https://fabrykamarketingu.pl/11-narzedzi-efektywnej-analizy-strony-www/
- Darmowy SeoPrzybornik
- Screaming Frog SEO Spider Tool
Linkowanie
- Topx.pl
- DonLinkage
- WPis
- xNeoLinks
- ZennoPoster, Browser Automation Studio (automatyzacja nie tylko linkowania, ale wszystkich czynności wykonywanych systematycznie przez przeglądarkę)
- SWL - na przykład linktak.pl
Indeksacja
- GSC
- addurl.i4a.pl
- indeksowanie.i4a.pl
Monitoring
- MajesticSeo.com
- Ahrefs.com
- semstorm.pl
To już koniec?
Nie, to dopiero „przedpoczątek” 🙂 Powyższe informacje i informacje na odsyłających stronach traktuj jako dobry wstęp. Później testowanie, testowanie i testowanie. Wszystko wyjdzie w praniu. W SEO wiele rzeczy zmienia się dość dynamicznie i warto trzymać rękę na pulsie 🙂