Nasz Blog
W kategorii Efektywne linkowanieWizytówki NAP - opinie specjalistów branży SEO
Data publikacji: 01.09.2022
Oto artykuł z zebranymi cytatami związanymi z wizytówkami NAP. Warto się z nimi zapoznać szczególnie, jeśli dopiero zbierasz doświadczenie z wizytówkami. Jasno widać, że wizytówki NAP wykorzystywane są przez wiele agencji SEO i freelancerów SEO. Oczywiście nie wszyscy się do tego przyznają, ale pokaźna dawka cytatów niech mówi tutaj sama za siebie:
Spis treści dla "Wizytówki NAP - opinie specjalistów branży SEO"
Do dzieła:
Opinie i informacje o wizytówkach NAP
Zgred (Paweł Gontarek):
Tak, wykonujemy NAPy, czyli name – adress – phone, czyli informujemy Google’a za pomocą rozsianych informacji po sieci, że w tym i w tym mieście, w takiej i takiej lokalizacji, pod takim i takim adresem mamy albo centralę, albo nasz oddział, albo siedzibę dodatkową. Jest to bardzo istotne, gdyż Google na zasadzie cytatu zbiera takie informacje, plus szczególnie, jeżeli w tych NAPach jest informacja połączona z adresem URL. Jest to bardzo pomocne dla Google i bardzo dobrze się to wtedy pozycjonuje.
Łukasz Tofil WeNet Group S.A.:
Zakładanie wizytówek w serwisach NAP to proste działanie e-marketingowe, które pozytywnie wpływa na widoczność Twojej firmy w sieci. Nie trzeba dodawać, że dzięki tej praktyce powiększasz szansę na pozyskiwanie nowych klientów.
Dodatkowo wypada wspomnieć, że umieszczenie wizytówek NAP w różnych internetowych katalogach odnotowują wyszukiwarki. W ten sposób Twoja firma zyskuje zaufanie nie tylko wśród internautów, ale również w ocenie algorytmów Google. Korzystając z fachowego języka, można powiedzieć, że zakładanie wizytówek NAP wspiera działania SEO.
Jakub Zeid DevaGroup:
Tak oczywiście, w wybranych kampaniach wykorzystujemy również inne rodzaje linków. Nasze działania są dostosowane do konkretnych potrzeb i celów klienta. W zależności od branży/tematyki serwisów, w ramach działań wspomagających kampanie SEO możemy zdecydować się na pozyskanie linków z takich źródeł jak: wizytówki NAP, dedykowane zaplecza, fora internetowe, katalogi firm, blogi czy też portale ogłoszeniowe.
Paweł Cengiel:
Wizytówki NAP uwierzytelniają adres do siedziby firmy w oczach wyszukiwarki Google. Stanowią one sygnał (potwierdzenie), że nasza firma faktycznie znajduje się pod wskazywanymi danymi adresowymi. Natomiast artykuły sponsorowane stanowią możliwość pozyskania linka pozycjonującego do naszej strony internetowej, w której użytkownicy znajdują informacje na temat oferowanych przez nas usług.
Uważam, że zarówno NAP-y są potrzebne do zbudowania zaufania w Google, jak i artykuły sponsorowane w odpowiednich serwisach są potrzebne do budowy jakościowego profilu linków pozycjonujących. Nie rezygnujmy z żadnej z tych usług.
Paweł Pawlak 4PEOPLE
Wspomnienia o firmie( z ang. citations) to kolejny, istotny czynnik pomagający osiągnąć sukces w pozycjonowaniu w wynikach lokalnych. Za pojęciem tym kryje się umieszczenie na zewnętrznej stronie internetowej NAP firmy. W przypadku wspomnień link do follow nie jest wymagany (aczkolwiek mile widziany).
Ania - Seo Specialist w Delante
Tworzenie skutecznych linków – linkbuilding jest działaniem, które polega na tworzeniu wartościowych linków kierujących do naszej strony internetowej. Możemy wyróżnić wewnętrzne i zewnętrzne linki. Pierwsze z nich przenoszą nas na inne strony w obrębie naszej domeny, a drugie tworzone są poza domeną. Te czynności są bardzo ważne i funkcjonują prawidłowo razem z optymalizacją oraz unikalną treścią. Najpopularniejszymi źródłami linków zewnętrznych są fora, blogi, social media, artykuły sponsorowane, wizytówki NAP oraz – w branży mocno kontrowersyjne – katalogi. Warto wybierać te, które przeniosą dużą moc na Twoją domenę, czyli takie, które mają wysoki współczynnik URL Rating.
Semahead Agency
W Internecie bez problemu znajdziemy listę wizytówek NAP, do których możemy dodać swoją firmę. Jest to bardzo dobry sposób wspierający pozycjonowanie lokalne firmy, ze względu na możliwość umieszczenia tam danych teleadresowych oraz opisu danej działalności. Dodatkowym atutem pozyskiwania tego typu odnośników jest zwiększenie dywersyfikacji naszego profilu linków. Dywersyfikacja to w skrócie, pozyskiwanie linków z różnych źródeł (artykuły sponsorowane, strony zapleczowe, wizytówki NAP etc.), z różnych adresów IP oraz z różną nazwą odnośnika (anchor text). Należy pamiętać że wizytówki NAP, powinny zawsze zawierać aktualny adres firmy. Po zmianie siedziby firmy, należy zaktualizować informacje w wizytówkach.
Artefakt Sp. z o.o.
Wielu specjalistów od pozycjonowania lokalnego uważa, że roboty wyszukiwarki, chcąc sprawdzić poprawność zaindeksowanych stron, porównują NAP danej firmy umieszczone w różnych miejscach – jeśli dane będą zgodne, profil Google Moja Firma lub strona internetowa mają szansę osiągnąć lepszą pozycję wśród lokalnych wyników wyszukiwania.
Piotr Michalak Grupa TENSE
Wskazówki:
- regularnie publikuj i aktualizuj treści,
- stale optymalizuj serwis i weryfikuj profil linkowy,
- mierz efekty – monitoruj pozycje i ruch,
- twórz treści, którymi dzielą się użytkownicy,
- działania połącz z WoMM (marketingiem szeptanym), propagacją NAP-u (ang. Name, Address, Phone number), content marketingiem.
Martyna Piątek - Agencja SEO Empressia
Więcej linków prowadzących do strony możesz również zyskać, jeśli do tego zadania podejdziesz kreatywnie. Postaw na artykuły sponsorowane oraz gościnne. Pozyskanie linków to również zadbanie o to, aby odnośnik do witryny znalazł się m.in. w:
- katalogach branżowych,
- ogłoszeniach,
- na forach oraz blogach,
Pozwoli to zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy i pomoże w kreowaniu wizerunku eksperta na rynku
- wizytówkach NAP.
Bartosz Rodzeń - Zespół Netim
Treść związana z działalnością firmy i danymi teleadresowymi powinna być spójna na całej szerokości Internetu – w Google Moja Firma, na stronie domowej, ale także wizytówkach widniejących w katalogach firm typu NAP. To wszystko powinno się ,,zazębiać” i przedstawiać firmę jako godną zaufania nie tylko dla robotów Google, ale także użytkowników sieci, mogących potencjalnie skorzystać z naszej oferty.
REDAKCJA Marketing i Biznes
Przede wszystkim wybierajmy te katalogi, agregatory, które umożliwiają zamieszczenie aktywnego linka do naszej strony www. Dzięki temu wspieramy nasze działania SEO. Zazwyczaj opcja ta jest darmowa. Jeśli jednak jest płatna, warto ją rozważyć. Zapłacenie kilkudziesięciu złotych jest jednorazowe, a korzyści z tego tytułu możemy mieć przez wiele miesięcy.
Artem Sevidov Widzialni.pl
Działania off site SEO są skierowane przede wszystkim na poprawę autorytetu strony za pomocą pozyskania jak największej liczby jakościowych odnośników, powiązanych tematycznie z witryną. Liczba jakościowych linków zwrotnych jest jednym z najważniejszych czynników off site. Oto kilka przykładów, w jaki sposób można pozyskiwać linki zwrotne do strony: (...)
- NAP, inaczej wizytówki firm, pozwalają łatwo i bezpłatnie uzyskać linki zwrotne do strony. Dodatkowe powiązania firmy z adresem fizycznym pomagają w pozycjonowaniu lokalnym.
Komentarze do "Wizytówki NAP - opinie specjalistów branży SEO"
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy, możesz być pierwszy :)